Діяльність кабінету трудового навчання спрямована на: удосконалення навчально-виховного процесу, забезпечення умов трансформації освіти, її переходу на новий зміст, структуру та терміни навчання; впровадження у навчально-виховний процес особистісно-орієнтованих, розвивальних, реабілітаційних методик навчання та виховання, інноваційних педагогічних технологій, науково-методичне забезпечення комп’ютеризації навчально-виховного процесу; організацію курсової підготовки, що сприяє підвищенню фахового та загальнокультурного рівня учителів, готовності їх до творчого пошуку, потреби саморозвитку, всебічного удосконалення громадської активності.
Основними напрямами в роботі є забезпечення безперервної освіти та розвиток творчої ініціативи вчителів на основі надання допомоги педагогічним працівникам у розв’язанні та використанні в практичній діяльності досягнень сучасної психолого-педагогічної науки і передового педагогічного досвіду. Вище зазначені завдання реалізуються в процесі семінарських та курсових форм підвищення кваліфікації вчителів трудового навчання, проведення комплексних, тематичних вивчень, проведення методичних декад, надання практичної допомоги працівникам РМК, керівникам РМО та вчителям безпосередньо під час виїздів на місця. Пріоритетними напрямами в роботі курсів та семінарів є питання, які стосуються передових технологій у викладанні предмета, оновлення його змісту і методики в контексті Концепції трудової підготовки школярів України, інтенсифікації процесу навчання, питання профілізації освіти в старшій школі. Важливим фактором розвитку українського суспільства і держави є професіоналізм педагогічних кадрів. Відповідно до вимог сьогодення, завдання науково-методичної роботи направлені на: - усвідомлення педагогами необхідності реформ в освіті; - готовність до розв’язання завдань реформи; - сформованість професійних компетенцій для участі в реформуючих процесах і досягненні якісних результатів; - наповнення змістом варіативної частини навчальних планів; - запровадження мобільності навчання, організація роботи з обдарованими дітьми; - вивчення, технологізація і поширення прогресивного педагогічного досвіду тощо. Навчальна, науково-методична, дослідницька та організаційно-методична робота спрямована на вивчення та впровадження досвіду роботи вчителів, яким вони постійно діляться на сторінках фахового журналу. За наслідками проведеної роботи підготовлено до друку посібники для вчителів трудового навчання „Впровадження проектної діяльності”, "Різьблення по дереву” та наповнено зміст варіативної частини навчальних планів. В методичному збірнику публікуються рекомендації щодо викладання трудового навчання та роботи з обдарованими дітьми. Як результат, учні 9 – 11 класів на протязі декількох років займають перші та другі місця на республіканській олімпіаді.
|